Followers

Monday, 11 March 2013

Bulan , Bintang , Air Hujan dalam Diriku


Assalamualaikum..
sebagai pembuka bicara kita malam ini..

Sewaktu aku termenung dihujung katil sambil tangan diletakkan di atas dahi
keadaan sperti orang yang sedang memikirkan tentang masa depan..Poyo je kan..hahaha

Sebenarnya bukan nak bercakap soal tangan diatas dahi ini..aduii...nasib xmelalut tadi..hahaha
Ok before kita masuk ke lebih dalam lagi..dan cuba mengexplaination kan lagi apakah sebenarnya yang ingin di terangkan oleh aku lah kan..izinkan aku buat pendahuluan dulu..jangan risaulah tak lama pun..hahaha

Ok seperti mana yang kita ketahuikan Bulan , Bintang dan Air Hujan merupakan satu benda yang sangat berlaian bentuk serta ejaannya..hahahaha..see kan dah melalut..hahaha..ermmm..macam mana nak bagitahu ini..ala tak payah nak mukadimmah sangatlah kan..bukan best pun ayat..hahahaha..

Actually aku nak beritahu kamo semua betapa pentingnya Bulan , Bintang dan Air Hujan buat diriku..Mesti kamo semua pelikkan..apalah yang penting sangat benda alah tu...erhhh..entah pape je..hahahhaha..
ha tu lah koowg..tak semua orang mempunyai kepelikkan macam aku ni..

so jom aku terangkan pada kamo semua , apakah sebabnya aku cakap yang Bulan , Bintang dan Air Hujan penting dalam kehidupan aku..

Mehh kita cuba buka cerita tentang Bulan..jeng3..bukan movie taw..


Ini lah Bulan kesayanganku..

Untuk pengetahuan semua , bulan selain daripada simbol yang menunjukkan
agama Islam dan juga mitos terhadap serigala jadian..
Ia sangat memberi kesan pada diriku..
Ini kerana bila aku merindui seseorang akan aku lihat bulan
sambil berdoa pada Allah s.w.t , dengan memohon supaya
insan itu juga merindui aku..dalam masa yang sama aku akan membayangkan
wajahnya dibulan itu.

BINTANG

Dari kecik lagi aku suka kira bintang..aku akan melakukan pengiraan bintang
bila aku merasa sedih ataupun bila hati aku berada dalam keadan gelisah..
Bila aku penat mengira bintang,ia akan memberi satu kepuasan buat aku..

Selain daripada itu juga , aku selalu memujuk diri aku sambil berkata ,
wahai hati yang lembut dan diri yang lemah ,
jangan nah engkau berputus asa , teruskan bermimpi hingga sampai ke bintang..


HUJAN

Bagi sesiapa yang mengenali diri aku ini , mereka pasti akan tahu mengapa aku sangat memerlukan hujan.
Memang bila kita bercakap soal hujan,pasti mereka kaitkan kita dengan citer hindustan kan..kata mereka..lah kan..
Tapi aku langsung tidak kisah..sebab hujan juga merupakan salah satu sahabat yang sangat memahami aku di saat aku
sedih dan ingin menangis..

Diwaktu kecil dulu , bila rasa nak nanges aku akan selalu menunggu hujan dan bila hujan tiba
pada saat itulah aku akan berlari dan duduk di bawah air hujan yang turun membasahi bumi allah..
Aku akan menangis sepuas hati aku ..dan bila balik umah , nenek akan tanya kenapa mata dan baju kamu basah..
jadi aku ada point..aku akan cakap tadi mandi hujan nek..hahaha..
sampai sekarang aku masih amalkan..



So itu sajalah yang dapat aku explain kan kenapa BULAN , BINTANG dan AIR HUJAN sangat penting buat diri aku yang memiliki serba kekurangan ini..Jadi sampai ketemu lagi...ASSALAMUALAIKUM..

No comments:

Post a Comment